2022

International Articles

A- Articles Published in Journals Indexed in SSCI, SCI, SCI-EXPANDED, and AHCI

Kahraman, N., (2022). Investigating linear and curvilinear relationships between cognitive activation strategies and student achievement in science.  International journal of educational research, 116, 102083.               

Demirbağ, M., & Bahcivan, E. (2022). Psychological modeling of preservice science teachers’ argumentativeness, achievement goals, and epistemological beliefs: a mixed design. European Journal of Psychology of Education, 1-22.

 

B- Articles Published in Journals Indexed in International Subject Indexes

Sarıoğlu, S., Kıryak, Z., Ormancı, Ü., & Çepni, S. (2022). Views of STEM-trained Teachers on STEM Education in Türkiye. Journal of STEM Teacher Institutes2(2), 39-54.

Okumuş, S., Özdilek, Z., & Doymuş, K. (2022). The effects of model-based cooperatıve and ındıvıdual learnıng methods on pre-servıce scıence teachers’conceptual understandıng of gases. Acta Didactica Napocensia, 15(1), 1-20.(Eric)

Bulunuz, N., Ünal, M., & Bulunuz, M. (2022). Evaluation of the Contribution of the Clinical Supervision Model to the Professional Development of a Science Teacher Candidate by the Three-Way Conferences. Shanlax International Journal of Education, 10(S1), 232-50.

Çalış, S., & Ergül, N. R. (2022). Case Study on Science Teacher Candidates' Understanding of the Wave Concept. Education Quarterly Reviews, Vol.5 Special Issue 2: Current Education Research in Turkey, 361-372.

Çaliş, S., & Ergül, N. R.(2022). Investigation of High School Students’ Opinions About Science Courses During Distance Education. Open Journal for Educational Research, 6(2), 139-154. ISSN (Online) 2560-5313 ▪ https://doi.org/10.32591/coas.ojer.0602.03139c

Kahraman, N. (2022). The Relationship between Middle School Students' Learning Environment Perceptions and Achievement Goals in Science. Science Insights Education Frontiers12(1), 1643-1660.

Kiyici, G., & Kahraman, N. (2022). A Meta-Analytic Reliability Generalization Study of the Computational Thinking Scale. Science Insights Education Frontiers13(2), 1859-1874.

 

National Articles

A- Articles Published in National Peer-Reviewed Journals Indexed by Ulakbim

Bilir, U., & Özdilek, Z. (2022). Webquest destekli fen öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, eleştirel düşünme becerileri ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 10(1), 139-176.

Özdilek, Z., & Çalış, S. (2022). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yürütülen “su ve eğitim hayattır” projesinin etkililiğine yönelik fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 5(1), 236-257.

 

B- Articles Published in Other National Peer-Reviewed Journals

Çaldıran, Ü. G., & Özkan, M. (2022). Determining Student Opinions on Science Teaching Based on New Generation Questions in Online Teaching Environments. Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)6(2), 311-328.

Çatar, B., & Özdilek, Z. (2022). Türkiye’de ASSURE Öğretim Tasarımı Modeli Alanında Yayınlanan Araştırmaların Betimsel İçerik Analizi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 5(2), 123-144. (Asos index)

Elmas, O., & Bulunuz, N. Views of Gifted Secondary School Students on the" Matter and its Nature" Courses Taught through the EPTS (Education Program for Talented Students) Curriculum Model. Journal of STEAM Education, 5(2), 189-207.

Çakmak, T., & Bulunuz, N. (2022). Teaching Seventh Graders About the Digestive System Using Formative Assessment to Evaluate Comprehension Levels. Academy Journal of Educational Sciences, 6(1), 59-67.

Bulunuz, M., Bekiroglu, D., Tantan, M., & Bulunuz, N. (2022). " A School Polluted by Noise": A Semiotic Analysis of Children's Pictures. International Journal of Educational Research Review, 7(4), 380-394.

Bulunuz, N. & Bulunuz, M. (2022). Modernization of Parenting Styles in Turkey from Past to Present: Adolescence and Adulthood. Journal of Family Counseling and Education, 7(1), 63-73.

Ergül, N. R. & Çalış, S. (2022). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Ve Kaynakları Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi . Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 35 (1) , 107-125 . DOI: 10.19171/uefad.994400

 

Books

Book Editing or Chapter Authorship Published by International Publishers

Ergül, N. R. (2022) Current Reseach in Education; Bölüm Adı:Determınatıon Of Scıence Teacher Candıdates' Levels Of Interpretatıon Of Graphıcal Instruments: An Example O Projectıle Motıon; Yayınevi: Gece Kitaplığı; Türü: Bilimsel Kitap; Kapsam: Uluslararası; ISBN: 978-625-430-035-6; Sayfa: 1-15

Ergül, N. R. (2022) Current Research in Education; Bölüm Adı:Context-Base Problem Constructıng Skılls Of Scıence Teacher Candıdates; Yayınevi: Gec Kitaplığı; Türü: Bilimsel Kitap; Kapsam Uluslararası; ISBN: 978-625-430-035-6 ,Sayfa: 16-24

Aygün, D., Şimşekli, Y. (2022). Canlılarda Üreme Büyüme Gelişme Ünitesinde Kullanılan Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Ve Bilimsel Süreç Becerileri Gelişimine Etkisinin İncelenmesi, Eğitimde Araştırma ve Değerlendirmeler (Editör, Onur Zahal, Kübra Dilek Tankız), Gece Kitaplığı, ANKARA.

Vardar, A., Şimşekli, Y. (2022). Enerji Dönüşümleri Ve Çevre Bilimi Ünitesinde Kullanılan Z Kitap Uygulamasının Öğrencilerin Uzaktan Eğitim, Teknoloji Ve Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumları Üzerine Etkisinin İncelenmesi, Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar - I (Editör, Erdal Bay), Serüven Yayınevi, İZMİR.

 

GRADUATE THESIS SUPERVISION

Yalçın, H. A. (2022). Determining Photonics Education Framework for Science Education: A Delphi Study. Doktora Tezi (Danışman: Prof. Dr. Salih Çepni).

Çatar, B. (2022). ASSURE Öğretim Tasarımı Modeline dayalı çevre derslerinin ortaokul öğrencilerinin çevresel tutumlarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi (Danışman: Prof. Dr. Zehra Özdilek)

Akdemir, Y. (2022). Fen Bilimleri Dersinde Öğrencilerin Öğrenmekte Güçlük Çektiği Bir Konunun Öğretmen Görüşlerine Göre Belirlenmesi ve Yeniden Düzenlenmesi. Yüksek Lisans Tezi (Danışman Prof. Dr. Zehra Özdilek)

Ercoşkun, D. (2022). Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumları ile fen öğretimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi (Danışman: Prof. Dr. N. Remziye Ergül)            

Göker, B.Ç. (2022). Algodoo Yazılımı ve Biçimlendirici Yoklama Soruları ile Desteklenmiş Kuvvet ve Hareket Ünitesinin Ortaokul Öğrencilerine Öğretim Sürecinin Değerlendirilmesi: Bir Eylem Araştırması. Yüksek Lisans Tezi (Danışman: Prof. Dr. Nermin Bulunuz)

Vardar, A. (2022). Uzaktan Eğitim Sürecinde Kullanılan Z Kitabın 8. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Derse Yönelik Tutumlarına ve  Motivasyonlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi). (Danışman: Doç.Dr. Yeter  Şimşekli)

Özkan , M.C. (2022). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Çevre Bilgi Düzeyleri İle Çevreye Yönelik Tutumları Ve Ortaokul Çevre Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi). (Danışman: Doç.Dr. Yeter  Şimşekli)

Öztürk, K. (2022). Okul İçi Ve Okul Dışı Ortamlarda Bilgisayar Ve Mobil Uygulama Destekli Etkinlik Tasarımlarının Etkililiğinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi). (Danışman: Doç.Dr. Yeter  Şimşekli)

 

Scientific Research Projects

A- Participating in successfully completed or ongoing scientific research projects conducted in collaboration with public institutions outside of universities.

Özdilek, Z. (2021). Fen Eğitiminde Eğitsel Dijital Oyun Destekli Argümantasyon Etkinliklerinin Geliştirilmesi ve Geliştirilen Etkinliklerin Akıl Yürütme, Değerler Eğitimi, Eleştirel Düşünme Becerileri ve Akademik Başarı Üzerine Etkisinin İncelenmesi, ARDEB 1001,-Proje Kodu:121K432, Araştırmacı (1 Kasım 2021-Devam Ediyor)

Bulunuz,N. (2022). Ortaokulda çevre bilinci oluşturmaya yönelik geliştirilen bir mobil oyun tasarımı ve kullanımı: Karma yöntem araştırması. (Genel Araştırma Projesi (GAP):Proje başlangıç tarihi: 14.09.2022. Devam ediyor)

 

Other Academic Activities

Özdilek, Z. (2022). Fen Eğitiminde Eğitsel Dijital Oyun Destekli Argümantasyon Etkinliklerinin Geliştirilmesi ve Geliştirilen Etkinliklerin Akıl Yürütme, Değerler Eğitimi, Eleştirel Düşünme Becerileri ve Akademik Başarı Üzerine Etkisinin İncelenmesi, ARDEB 1001,-Proje Kodu:121K432 kapsamında fen bilimleri öğretmenlerine yönelik Bursa Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile hizmet içi eğitim kursu düzenleme (20-22 Haziran 2022, Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa)

Özdilek, Z. (2022). Her Branştan Öğretmenler ve Lisans Mezunları İçin (P4C) Çocuklar İçin Felsefe İçerik Geliştirme ve Uygulayıcı Eğitim Sertifika Programı- Eğitmen-BUÜ ULUSEM

 

 

 

 

Return Home

Add Date : [11-Ara-2024 08:48]

Last Update Date : [11-Ara-2024 08:52]

Counter : [43]