Kurum İç Değerlendirme Süreci

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından tanımlanan çerçeve doğrultusunda, Üniversitemiz bünyesinde yürütülen Kurum İç Değerlendirme Süreci, kalite güvencesi kültürünün geliştirilmesi, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı süreçlerinin iyileştirilmesi amacıyla sistematik bir şekilde planlanmaktadır.

Kurum İç Değerlendirme Süreci Nedir?

Üniversitelerin kendi süreçlerini bağımsız bir bakış açısıyla gözden geçirerek; eğitim-öğretim kalitesini artırmak, araştırma-geliştirme faaliyetlerini güçlendirmek, toplumsal katkıyı artırmak, yönetim sistemlerini iyileştirmek amacıyla mevcut durumun analiz edilmesi ve iyileştirme alanlarının belirlenmesi sürecidir.

Bu süreç Üniversitemize, hem iç paydaşların (akademik ve idari personel, öğrenciler) hem de dış paydaşların (mezunlar, iş dünyası, kamu kuruluşları) aktif katılımını teşvik ederek geniş bir değerlendirme perspektifi sağlar.

Kurum İç Değerlendirme konularını toplayan 4 ana başlık ile ilgili bilgiler kısaca şu şekildedir:

Liderlik, Yönetişim ve Kalite: Liderlik ve yönetişim, üniversitelerin stratejik hedeflerini belirleyen, süreçleri yönlendiren ve karar alma mekanizmalarını etkin bir şekilde çalıştıran unsurlardır. Kalite güvencesi ise bu süreçlerin sürekli iyileştirilmesini sağlamaktadır. Üniversitemizde liderlik anlayışı, şeffaflık ve katılımcılığı esas alır. Birimler, paydaşlarıyla düzenli iletişim halinde çalışarak Üniversitenin misyonu ve vizyonuna uygun kararlar alır. Yönetişim, sadece yöneticilerin değil Akademik ve İdari personel ile öğrencilerin de sürece katkıda bulunmasını teşvik etmektedir. Üniversitemizde güçlü bir kalite kültürü oluşması, etkin bir yönetim yapısı kurulması ve sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda çalışılması öncelikli hedeflerimizdendir.

Eğitim-Öğretim: Eğitim-öğretim süreçlerinin kalitesi, üniversitelerin temel sorumluluklarından biridir. Yürütülen programların güncel, öğrenci odaklı ve iş gücü piyasasının gereksinimlerine uygun şekilde tasarlanması önemlidir. Üniversitemiz, öğrenme ve öğretme faaliyetlerini planlarken, farklı disiplinlerdeki öğrencilere eleştirel düşünme, problem çözme ve yaşam boyu öğrenme becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, Üniversitemizde akademik danışmanlık hizmetleri, modern teknolojilerin derslerde kullanılması ve düzenli ders değerlendirme anketleriyle öğrencilerin eğitim süreçlerine aktif katılımı sağlanır. Kalite güvencesi mekanizmaları, eğitim-öğretim faaliyetlerinin sürekli izlenmesini ve iyileştirilmesini desteklenmesini sağlamaktadır.

Araştırma-Geliştirme (Ar-Ge): Araştırma ve geliştirme, üniversitelerin bilimsel katkı sağlama ve yenilikçi çözümler üretme misyonlarının merkezindedir. Üniversitemiz, akademik kadromuzu destekleyen proje fonları, modern laboratuvarlar ve disiplinler arası işbirliği imkanları ile Ar-Ge faaliyetlerini teşvik eder. Araştırma süreçlerinin kalitesini, ulusal ve uluslararası yayınlar, patentler ve iş dünyasıyla ortak projeler belirlemektedir. Ayrıca, öğrencilerin araştırma faaliyetlerine katılımının teşvik edilmesi ve genç araştırmacıların gelişimi için burs programları sunulması önceliklerimizdendir. Bu süreçler, yalnızca akademik bilginin üretilmesine değil, aynı zamanda toplumun ihtiyaçlarına yönelik pratik çözümlerin geliştirilmesine de odaklanmaktadır.

Toplumsal Katkı: Topluma hizmet, üniversitelerin bilgi birikimlerini toplum yararına sunma sorumluludur. Bu kapsamda, Üniversitemiz yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde projelerle toplumsal fayda sağlamayı hedeflemektedir. Eğitim, sağlık, çevre, teknoloji ve sosyal sorunlar gibi farklı alanlarda düzenlenen etkinlikler, toplumun bilinçlenmesine ve gelişmesine katkıda bulunurken; yaşam boyu öğrenme programları, sertifika eğitimleri ve sosyal sorumluluk projeleriyle toplumun her kesimine ulaşılmaya çalışılmaktadır. Üniversitemiz, paydaşlarıyla güçlü bir işbirliği kurarak toplumsal sorunlara duyarlı çözümler üretmeyi öncelik olarak benimsemektedir.

Kurum İç Değerlendirme Sürecinin Aşamaları:

  1. Planlama ve Hazırlık: Sürecin kapsamının ve değerlendirme takviminin belirlenir. İlgili birimlerden Birim İç Değerlendirme Raporları (BİDR) ile veriler toplanır ve mevcut durumun analiz edilir.

  2. Kurum İç Değerlendirme Raporunun Hazırlanması: YÖKAK tarafından yayınlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu doğrultusunda Üniversitemizin yıllık faaliyetlerini ve kalite güvencesi süreçlerini kapsayan bir Kurum İç Değerlendirme Raporu hazırlanır. Bu raporda güçlü yönlerimiz, gelişim alanlarımız ve iyileştirmeler için öneriler yer almaktadır.

  3. Geri Bildirim ve İyileştirmelerin Yapılması: Paydaş görüşleri alınarak rapor üzerinde düzenlemeler yapılır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda iyileştirme planları hazırlanır ve uygulamaya geçilir.

  4. Dış Değerlendirme Hazırlıkları: Kurum iç değerlendirme sonuçları, dış değerlendirme süreçlerine temel oluşturur ve bağımsız değerlendiricilerin incelemelerine sunulur.

Kurum İç Değerlendirme Sürecinin Faydaları:

 

 

 
 
 
 

Anasayfaya Dön

İçerik Oluşturma Tarihi : [27-Kas-2024 11:51]

İçerik Son Değişiklik Tarihi : [27-Kas-2024 12:51]

İçerik Görüntüleme : [179]