Uludağ Üniversitesi, ‘Zorbalığın Bilinmeyen Yönü; Siber Zorbalık Sempozyumu’na ev sahipliği yaptı. Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen eğitimde farklı üniversitelerden katılan akademisyenler siber zorbalık konusunu ele aldı.
UÜ Proje Atölyesi tarafından ‘Keeping Youth Safe: Cyberbullying?’ projesi kapsamında düzenlenen sempozyuma Sakarya Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi ve Adnan Menderes Üniversitesi’nden akademisyenler konuşmacı olarak katıldı. Sempozyuma akademisyenler ile üniversite ve ilköğretim öğrencileri büyük ilgi gösterdi.
Sempozyumda konuşan Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Serdar Çiftçi, siber zorbalıkta en büyük risk altında olan ve kontrol edilemeyen kesimin çocuklar olduğunu vurguladı. Ebeveynlerin çocuklarına elektronik cihazları kontrolsüz bir şekilde verdiklerini aktaran Serdar Çiftçi; “Aileler bu cihazları biraz da bakıcı olarak görüyorlar. Çocuk orada oyun oynuyor ve bu tamamen bizim kontrolümüz dışında gerçekleşiyor. Bu şekilde yaşanmış birçok kötü örnek var. Çocuklar bu anlamda çok fazla korumasız. Her zaman aile ve öğretmen kontrolünde olmuyor. Devlet veya kolluk kuvvetleri de sürekli bununla ilgili denetim yapamaz. En başta çocukların bilinçli olması gerekiyor. Çocuklar siber zorbalık durumuyla karşılaşıldığında ilk önce aileye, öğretmenlere, emniyet güçlerine haber vermeli. Aile veya birey olarak biz bu zorbalığı çözemiyorsak, çözmek için çok fazla da kendimizi zorlamayalım. Mutlaka bir uzmana danışalım” dedi.
DENETİMSİZ İNTERNET KÖTÜ SONUÇLAR DOĞURABİLİR!
Türkiye’de çok sayıda siber zorbalık vakasının bulunduğuna işaret eden Çiftçi; “Elbette bu vakalar yurt dışında da ciddi oranlarda görülüyor. Ancak orada daha evvel bu durumların önüne geçmek için bir takım önlemler alındı. Biz de geriden gelmekle birlikte artık önlemler almaya başladık. Halkımız, çocukları teknolojiyle birebir baş başa bırakmakla çok da doğru yapmıyorlar. İnsanımızda teknoloji okuryazarlığı bilinci yok. Öncelikle bu bilinci kendimizde geliştirmeliyiz ki çocuklarımıza böyle bir durumda yardımcı olabilelim. Denetimsiz şekilde çocuklarımıza internet kullanımı izni veriyorsak kesinlikle kötü bir şey yapıyoruz. Tabletle birlikte ne yaptığı, neyi izlediği veya ne oynadığı çok önemli. Genel olarak teknolojiyi biz doğru kullanamadığımız için çocuklara da bunu aktarmak konusunda yetersiz kalıyoruz. Kendisi ne yapacağını çok iyi bilmeyen bir birey, çocuğuna bu anlamda zaten doğru bir yönlendirme yapamaz” diye konuştu.
Sempozyum öğrencilerle yapılan soru cevap bölümünün ardından tamamlandı. UÜ Proje Koordinatörü Doç. Dr. Şehnaz Baltacı Göktalay, sempozyum sonunda katılımcı akademisyenlere plaket takdim etti.
Anasayfaya Dön Son Haberler Haber Arşiv