Uludağ Üniversitesi (UÜ) akademisyenleri, Türk kültüründeki eğitim anlayışlarıyla farklı eğitim anlayışlarında din ve ahlak bilgisinin karşılaştırılması projesi kapsamında İngiltere’deki eğitim sistemini inceledi.
Uludağ Üniversitesi bünyesinde çalışmalarını yürüten Yrd. Doç. Dr. Mehmet Şanver, Yrd. Doç. Dr. Özgür Erkakkuş, Türk Dili Okutmanı Berrin Sarıtunç ve Yüksek Lisans öğrencisi Lamiya Mustafayeva isimli akademisyenler, UÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) tarafından desteklenen ve küçük ölçekli uygulamalı araştırma projesi kapsamında değerlendirilen inceleme gezisinde İngiliz ortaokul, ilkokul ve anaokulu ziyaretleri gerçekleştirdiler. Akademisyenler sırasıyla Londra ve Birgton’daki Stanley Park Ortaokulu’nu, Brighton and Hove Montessori anaokulunu ve ilkokulunu ziyeret etti ve burada incelemelerde bulundular.
SINAVA DAYALI SİSTEM ÇOCUKLARI OLUMSUZ ETKİLİYOR
Yetkililer ile bir araya gelen ve eğitim sistemindeki ayrıntılar hakkında fikir alışverişinde bulunan akademisyenlerden Türk Dili Okutmanı Berrin Sarıtunç, Türkiye’de farklı okul modellerine ilginin arttığına işaret etti. Pek çok kreş, anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lisede farklı programların uygulamaya başladığını vurgulayan Okutman Berrin Sarıtunç;
“Uludağ Üniversitesi akademisyenleri olarak bu farklılaşmayı yerinde görebilmek ve tespitlerde bulunmak amacıyla akademisyenlerimizle birlikte İngiltere’ye bir seyahat gerçekleştirdik. Günümüzde okulların sınav merkezli olması sadece belli bilgilerin aktarılması hayattan kopuk olması ve okulların çabuk toplumsal değişimlere ayak uyduramaması öğrencilerde istenmeyen davranışlara neden olabiliyor. Londra ve Brighton’da gezilen farklı eğitim yaklaşımlarını uygulayan okullarda bireysel farklılıklara önem verilmesi, etkileşimin esas alınması, ekip ruhunu güçlendirecek çalışmalarda bulunulması ve öğrencilerin sınavdan çok hayata hazırlanmaları gibi yönleriyle değer eğitimi ve olumlu davranış edinimi konusunda önemli uygulamalar olduğunu gözlemledik” diye konuştu.
Anasayfaya Dön Son Haberler Haber Arşiv