TÜBİTAK 2209-A University Students Research Projects Support Program 2023/2 Term Scientific Evaluation Results have been announced. 103 of Bursa Uludağ University
(BUÜ) students, who applied for a total of 158 projects to the program, managed to receive support.
According to the Scientific Evaluation Results of TÜBİTAK 2209-A University Students Research Projects Support Program 2023/2 Term, the universities that made the most
applications and received support have been announced. BUU, which ranked 27th among 197 universities that applied, ranked 11th among research universities. 103 projects
of BUU students, who made a total of 158 applications in the 2209-A category, were accepted.
Of the projects that won support in the 2209-A category, 38 were from the Faculty of Engineering, 12 from the Faculty of Agriculture, 9 from the Faculty of Education, 8 from the
Faculty of Economics and Administrative Sciences, 8 from the Faculty of Veterinary Medicine, 4 of them came from the Faculty of Arts and Sciences, 4 from the Faculty of
Medicine, 1 from the Faculty of Health Sciences, and 1 from the Faculty of Sports Sciences.
The departments, project names and names of the teacher candidates who contributed to the project of the 9 projects accepted by the Faculty of Education are as follows:
Ana Bilim Dalı |
Katkı Sağlayan Öğretmen Adayları |
Proje Adı |
Fen Bilgisi Eğitimi ABD |
Fatma Şevval HANEY (Yürütücü) |
Üniversite Öğrencilerinin Çevre Kirliliği Hakkındaki Görüşleri |
Fen Bilgisi Eğitimi ABD |
Dicle YENİ (Yürütücü) |
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Adanmışlıkları Ve Bağlılıklarının İncelenmesi |
İÖ Matematik Eğitimi ABD. |
Mürvet BABAHASAN (Yürütücü) |
Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan Matematik Okuryazarlığı Etkinliklerinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Pınar MANDZİÇ (Yürütücü) Ayşegül ERDEN |
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimleri İle 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Hasret KILIÇ (Yürütücü) |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Aile İçi Şiddete Yönelik Farkındalıkları Ve Toplumsal Cinsiyet Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bursa İli Örneği |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Elif SÖYLER (Yürütücü) |
Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Fiziksel İstismar Ve İhmal Belirtilerine İlişkin Ebeveyn Ve Öğretmen Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Çiçek GÜN (Yürütücü) |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ve Dijital Ayak İzine İlişkin Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Sabahat ÇEKİCİ (Yürütücü) |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının, Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumları İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Özlem ŞEN (Yürütücü) |
Okul Öncesi Eğitime Yönelik Geliştirilen Geri Dönüşüm Temalı Dijital Hikâyeye İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi |
We congratulate our professors and teacher candidates who provide academic consultancy in the projects and wish them success in their work.