Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, üniversite-kent işbirliği kapsamında yeni bir uygulamaya imza attı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programında öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri, ‘Topluma Hizmet Uygulamaları’ dersi kapsamında rehber öğretmeni olmayan okullara giderek gönüllü olarak görev yapıyor. Böylece hem uygulama yapmış oluyor hem de okuldaki öğrencilerin yararlanması için Milli Eğitim Bakanlığının Rehberlik Çerçeve Programlarında yer alan etkinliklerin gerçekleşmesini sağlıyorlar.
Uygulamanın geri dönüşlerini değerlendirmek üzere Gölyazı Ünallar İlk ve Ortaokulu’nda bir araya gelen Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nden Doç. Dr. Rüçhan Uz ve Öğretim Görevlisi Edip Koşar, okul müdürleri Mehmet Pektaş (Gölyazı), Naşit Gündoğan (Hasanağa), Mahmut Özhan (Şirinevler) ile Nilüfer İlçe Rehberlik Araştırma Merkez Müdürü Ekrem Selçuk, özellikle öğretmeni olmayan okullar açısından bu uygulamanın çok yararlı olduğu konusunda görüş birliğine vardılar.
Okul yöneticileri ve akademisyenler uygulama kapsamının yaygınlaştırılmasıyla, hem öğretmen adaylarının deneyim kazanmasına hem de sadece rehber öğretmenlerin değil diğer branşlardaki öğretmeni olmayan okulların sorunlarının çözümüne de katkı sağlayacağını belirttiler.
Gölyazı İlköğretim Müdürü Mehmet Pektaş, uygulamanın hem ilkokul ve ortaokul öğrencileri açısından hem de okulda görev yapan öğretmenlerin genç öğretmen adayları ile etkileşimde bulunmaları açısından son derece yararlı olduğunu belirterek, ikinci dönem de bu çalışmaların sürdürülmesini istedi.
Nilüfer İlçe Rehberlik Araştırma Merkez Müdürü Ekrem Selçuk da, 2023 vizyon belgesi çerçevesinde yapılan il düzeyindeki toplantıda da rehber öğretmen adaylarının daha uzun süreli uygulama yapmaları gerektiği yönünde görüş belirttiklerinden söz ederek bu tür uygulamaların yerindeliğine vurgu yaptı.
Gölyazı, Şirinevler, Hasanağa, Kayapa, Tahtalı, Ürünlü, Gümüştepe, Fethiye İmam Hatip, İrfaniye ilk ve ortaokullarında gerçekleştirilen uygulamada öğretmen adaylarının atanmadan önce alanda uygulama yapma fırsatı bulduklarını ve bu açıdan projenin çok önemli olduğunu dile getiren Doç. Dr. Rüçhan Uz ve Öğr. Gör. Edip Koşar da, böyle bir uygulamayı ilk kez gerçekleştirdiklerini ve öğretmen yetiştiren diğer okullara da model olmasını umut ettiklerini söyledi.
Öğretmen adayları da toplantının ardından bir dönem boyunca okullardaki öğrenciler ile gerçekleştirdikleri etkinlik, seminer ve uygulamaları anlatarak, sonuçlarıyla ilgili hocalarına rapor verdi.
Anasayfaya Dön Güncel Haberler Haber Arşiv