TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023/2 Dönemi Bilimsel Değerlendirme Sonuçları açıklandı. Programa toplam 158 proje başvurusu yapan Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) öğrencilerinin 103’ü destek almayı başardı.
TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2023/2 Dönemi Bilimsel Değerlendirme Sonuçlarına göre en fazla başvuru yapan ve destek alan üniversiteler belli oldu. Başvuru yapan 197 üniversite içerisinde 27. sırada bulunan BUÜ, araştırma üniversiteleri arasında ise 11. sırada yer aldı. 2209-A kategorisinde toplam 158 başvuru yapan BUÜ’lü öğrencilerin 103 projesi kabul aldı.
2209-A kategorisinde destek kazanan projelerin 38’i Mühendislik Fakültesi’nden, 12’si Ziraat Fakültesi’nden, 9’u Eğitim Fakültesi’nden, 8’i İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden, 8’i Veteriner Fakültesi’nden, 4’ü Fen-Edebiyat Fakültesi’nden, 4’ü Tıp Fakültesi’nden, 1’i Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden, 1’i de Spor Bilimleri Fakültesi’nden geldi.
Eğitim Fakültesinden kabul alan 9 projenin anabilim dalları, proje adları ve projeye katkı sağlayan öğretmen adaylarının isimleri şu şekildedir:
Ana Bilim Dalı |
Katkı Sağlayan Öğretmen Adayları |
Proje Adı |
Fen Bilgisi Eğitimi ABD |
Fatma Şevval HANEY (Yürütücü) |
Üniversite Öğrencilerinin Çevre Kirliliği Hakkındaki Görüşleri |
Fen Bilgisi Eğitimi ABD |
Dicle YENİ (Yürütücü) |
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Mesleki Adanmışlıkları Ve Bağlılıklarının İncelenmesi |
İÖ Matematik Eğitimi ABD. |
Mürvet BABAHASAN (Yürütücü) |
Kavram Yanılgılarını Gidermeye Yönelik Öğretmen Adayları Tarafından Hazırlanan Matematik Okuryazarlığı Etkinliklerinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Pınar MANDZİÇ (Yürütücü) Ayşegül ERDEN |
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dijital Oyun Bağımlılık Eğilimleri İle 21. Yüzyıl Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Hasret KILIÇ (Yürütücü) |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Aile İçi Şiddete Yönelik Farkındalıkları Ve Toplumsal Cinsiyet Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bursa İli Örneği |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Elif SÖYLER (Yürütücü) |
Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Fiziksel İstismar Ve İhmal Belirtilerine İlişkin Ebeveyn Ve Öğretmen Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Çiçek GÜN (Yürütücü) |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ve Dijital Ayak İzine İlişkin Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Sabahat ÇEKİCİ (Yürütücü) |
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının, Sosyobilimsel Konulara Yönelik Tutumları İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
Okul Öncesi Eğitimi ABD |
Özlem ŞEN (Yürütücü) |
Okul Öncesi Eğitime Yönelik Geliştirilen Geri Dönüşüm Temalı Dijital Hikâyeye İlişkin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi |
Projelerde akademik danışmanlık yapan hocalarımızı ve öğretmen adaylarımızı tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz.
Anasayfaya Dön Güncel Haberler Haber Arşiv